- Ο πρώτος αριθμός λέγεται Διαιρετέος. Ο δεύτερος αριθμός ονομάζεται διαιρέτης.
- Αυτό που περισσεύει (αν υπάρχει) λέγεται υπόλοιπο.
Για να επαληθεύσουμε τη διαίρεση
πολλαπλασιάζουμε τον διαιρέτη με το πηλίκο
και
προσθέτουμε το υπόλοιπο (αν υπάρχει).
- Πώς διαιρώ με μονοψήφιο διαιρέτη
- Ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης, ένα τονίζουμε αριστερά του διαιρετέου και λέμε :
« Το 3 στο 7 χωράει …2 φορές ».
- Γράφουμε το 2 στη θέση του πηλίκου.
- Πολλαπλασιάζουμε το 2 με το 3 (διαιρέτης).
- Γράφουμε το 6 κάτω από το 7.
- Αφαιρούμε από το 7 το 6 .
- Κατεβάζουμε δίπλα στο 1 και το 5 και λέμε :
« Το 3 στο 15 χωράει … 5 φορές ».
- Γράφουμε το 5 στη θέση του πηλίκου.
- Πολλαπλασιάζουμε το 5 με το 3 και αφαιρούμε το γινόμενο από το 15.
- Ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης κι ένα χωρίζουμε από τα αριστερά του Διαιρετέου (πάνω από το 2 βάζουμε έναν τόνο)
- Το 2 στο 2 χωράει 1 φορά. Γράφουμε το 1 στο πηλίκο και το πολλαπλασιάζουμε με το διαιρέτη: 1Χ2 =2. Το 2 το γράφουμε κάτω από το 2 και το αφαιρούμε. 2 – 2 = 0
- Δίπλα στο 0 κατεβάζουμε το δεύτερο ψηφίο του διαιρετέου το 6 (και το σημειώνουμε με έναν τόνο).
- Το 2 στο 6 χωράει 3 φορές. Γράφουμε το 3 στο πηλίκο και το πολλαπλασιάζουμε με το διαιρέτη (2). 3Χ2=6. Το γράφουμε κάτω από το 6 και το αφαιρούμε. 6-6=0
- Δίπλα στο 0 κατεβάζουμε το τρίτο ψηφίο του διαιρετέου το 4 (και το σημειώνουμε με έναν τόνο).
- Το 2 στο 4 χωράει 2 φορές. Γράφουμε το 2 στο πηλίκο και το πολλαπλασιάζουμε με το διαιρέτη (2). 2Χ2=4. Το γράφουμε κάτω από το 4 και το αφαιρούμε. 4-4=0
ΔΟΚΙΜΗ
132 (πηλίκο)
Χ 2 (διαιρέτης)
--------------------------------
264 (Διαιρετέος)
Η δοκιμή της διαίρεσης είναι ο πολλαπλασιασμός τουπηλίκου με τον διαιρέτη.
Αν βρούμε από τον πολλαπλασιασμό τους τον Διαιρετέο τότε η διαίρεση που κάναμε είναι σωστή
Διαιρέσεις που το υπόλοιπο ΔΕΝ είναι μηδέν ( 0 ) λέγονται ατελείς
Προσοχή ! Το υπόλοιπο πρέπει να είναι μικρότερο από τον διαιρέτη !!!
Reblog sofixanthi.blogspot.com
δες ακόμα
http://sofixanthi.blogspot.com/2016/02/blog-post_47.html
http://xristx.blogspot.com/search/label
http://nickos-fotini.blogspot.com/2018/11/blog-post_28.html
http://taexeiola.blogspot.com/
https://e-didaskalia.blogspot.com/2014/10/blog-post_357.html
https://teachergeorgiasclass.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-9eta-kappaepsilonphi-53-59.html
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.56: Διαιρέσεις (IΙ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.56: Διαιρέσεις (IΙ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.56: Διαιρέσεις (IΙ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.57: Κλάσματα και Δεκαδικοί αριθμοί
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ Επαναληπτικές Ασκήσεις (Κεφ.53-58)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.58: Προβλήματα
Παλλαπλασιασμός
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 8 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.46: Πολλαπλασιασμοί
δες ακόμα
http://sofixanthi.blogspot.com/2016/02/blog-post_47.html
http://xristx.blogspot.com/search/label
http://nickos-fotini.blogspot.com/2018/11/blog-post_28.html
http://taexeiola.blogspot.com/
https://e-didaskalia.blogspot.com/2014/10/blog-post_357.html
https://teachergeorgiasclass.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-9eta-kappaepsilonphi-53-59.html
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.56: Διαιρέσεις (IΙ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.56: Διαιρέσεις (IΙ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.56: Διαιρέσεις (IΙ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.57: Κλάσματα και Δεκαδικοί αριθμοί
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ Επαναληπτικές Ασκήσεις (Κεφ.53-58)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 9 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.58: Προβλήματα
Παλλαπλασιασμός
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 8 η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΦ.46: Πολλαπλασιασμοί
Tags:
Μαθηματικά